Prezentare macara Terex Demag AC 100
In randurile care urmeaza vom prezenta cateva detalii despre automacaraua AC100 construita de catre Terex Demag.
Caracteristici tehnice:
Capacitate maxima | 100 to |
Lungime brat telescopic | 50 m |
Brat prelungitor: | 17 m |
Inaltimea maxima: | 83.2 m |
Lungime max | 14.04 m |
Latime maxima | 2.75 m |
Inaltime sasiu | 3.94 m |
Masa maxim admisa: | 48 tons |
Viteza maxima de deplasare | 85 km/h |
Sasiul macaralei:
Macaraua telescopica Terex Demag AC 100 este montata pe un sasiu de 5 axe care poate fi customizat in mod variabil. Poate avea inclusiv o punte liftanta, virajul si tractiunea s-a putut alege la lansarea comenzii in fabrica dupa bunul plac sau dupa nevoia fiecarui cumparator in parte. Exista macarale Demag AC100 cu sasiu chiar pe 6 osii, avand o axa atasabila. Aceste macarale au fost concepute pentru tari precum Belgia, Olanda si Luxemburg, pentru a corespunde mai bine cerintelor legale cu privire la depasirea greutatii pe axa.
Sasiul macaralei de 100 to era cel mai scurt din clasa sa. Acesta are lungimea de doar 11 metri, intrucat axele sunt grupate destul de aproape una de alta. Acest fapt face din aceasta macara un utilaj compact, potrivit pentru orase aglomerate si santiere inghesuite.

Aceasta macara poate fi echipata cu doua tipuri de roti: 385/95R25 adica 14.00R25 sau 445/95R25 adica 16.00R25. Diferenta se va cunoaste cel mai bine la inaltimea sasiului dar si la capacitatea de a parcurge distante mai inclinate pentru macaraua cu rotile mai mici.
Motor macara: Mercedes Benz cu putere de 350Kw (476CP), tip Tier 3.
Cutie de viteze: Mercedes Benz sau ZF - 16 viteze de mers inainte si 2 de mers inapoi
Tractiune: 10x6x8: puntile 2,4 si 5 sunt tragatoare fiind echipate cu sistem de blocare diferential, axele 1,2,4,5 sunt viratoare iar puntea 3 este liftabila.
Suprastructura macaralei sau instalatia de ridicare
Aici vom puncta atat sistemul de calare - stabilizare cat si instalatia de ridicare.Calarea macaralei necesita suprafata de 7.1x7m adica, 7100mm pe lungime x 7000mm pe latime. Valorile astea sunt foarte importante pentru a fi sigur ca macaraua se incadreaza atat ca lungime cat si ca latime. Calele sunt dintr-o singura bucata, adica un singur tronson la aceasta macara si sunt actionate hidraulic atat cand iasa de sub sasiu cat si cand coboara cilindrii ca sa apese pe pamant. Asezarea macaralei pe cale se face de la comanda de la sol, nefiind posibila calarea sau decalarea din cabina operatorului.
Macaraua este prevazuta cu functia de autonivelare.

Automacaraua Demag AC100 are atasata pe suprastructura cabina macaragiului - cabina care se poate inclina pentru ca macaragistul sa poata avea vizibilitate sporita. Suprastructura este actionata hidraulic, iar unitatea hidraulica se actioneaza de catre un motor auxiliar de 129kw.
Macaraua Terex Demag AC100 este echipata cu un brat telescopic alcatuit din 5 tronsoane si care are o lungime maxima de 50.2metri - atunci cand este extins la maxim.

Suplimentar, pentru a putea atinge inaltimi mai mare - inaltimi care depasesc lungimea bratului telescopic principal, se poate monta pe brat un gat de lebada numit si brat prelungitor. Acesta poate avea 9-17 sau chiar 33 de metri, in functie de numarul de tronsoane zabrelite se monteaza. Bineinteles ca si capacitatea de ridicare scade in functie de inaltimea la care se ridica greutatile.
Telescoparea tronsoanelor de telescop se face prin sistem mecanico hidraulic de boltare. O tija hidraulica imensa aflata in tronsonul de baza iasa in exterior, blocheaza urmatorul segment si il duce in pozitia indicata de calculatorul macaralei. In acelasi fel cilindrul de telescopare se retrage inapoi in baza si preia urmatorul segment de brat. Practic macaraua nu poate telescopa in orice pozitie, ci doar in pozitiile in care are posibilitatea de blocare prin bolturi actionate hidraulic.
Sistem contragreutati macara Demag AC100
Macaraua de 100 tone forta permite lucrul in diverse configuratii de balast - contragreutati. In varianta de baza, macaraua are o placa de contragreutati de 13 tone care e permanent pe macara. Urmatoarea treapta este de 25 tone - varianta nerecomandata pentru transport rutier datorita depasirii greutatii maxim admise pe osii precum si datorita deteriorarii cauciucurilor si a puntilor. Urmatoarea treapta este de 32 to. In aceasta varianta macaraua are forta maxima transformandu-se intr-un utilaj deosebit de puternic. Noi recomandam transportarea separata a contragreutatilor pe un camion sau pe un trailer mai ales cand vorbim de distante lungi.Utilitate macara Terex Demag AC100
Ar fi pacat ca o astfel de macara gigant sa se foloseasca doar pentru descarcat containere de birou sau incarcat generator electric pe camion. Lungimea maxima de lucru, particularitatile de calare, califica macaraua Terex Demag AC100 pentru a executa lucrari complexe de constructii cum ar fi: montaj hale metalice, montaj ferme metalice, asezare tabliere metalice pe pozitie, montaj hale din prefabricate de beton armat, instalare statiii de asfalt, asezare masini unelte pe pozitia de baza, ansamblare si dezansamblare macarale turn, instalare posturi trafo grele, recuperat camioane accidentate din sant, lucrari ample de demolare, lucrari de montaj si asezare pe pozitie silozuri de cereale sau pentru constructii, montaj estacada inalta, punere pe pozitie grinzi de pod, manipulare piese industriale (reductor de caldura, incinerator, diverse linii tehnologice, etc).
Download fisa tehnica macara Terex Demag AC100